13 Paź
2010

Menopauza to jeszcze nie koniec świata, choć wiele kobiet podczas klimakterium przeżywa poważny kryzys. Dowiedz się, jak przejść przez ten czas i nie stracić radości życia.

Klimakterium czeka każdą z nas, zwykle po 45 roku życia pojawiają się pierwsze symptomy, a ostatnia miesiączka wypada nieco po pięćdziesiątych urodzinach. Warto więc wcześniej przygotować się do tego etapu życia.

Zadbaj o siebie

Kliamterium to wiele nieprzyjemnych objawów, takich jak uderzenia gorąca, problemy z zasypianiem, rozdrażnienie i uczucie permanentnego przemęczenia. Daj sobie prawo do tego! Czas o siebie zadbać. Może to moment, by nieco zmniejszyć obciążenie codziennymi obowiązkami? Zadbaj o to, by każdego dnia znaleźć czas tylko dla siebie. Jak go spędzać? Jak lubisz. Możesz wyjść na spacer, usiąśc w fotelu z ksiażką i kubkiem herbaty, spotkać się z przyjaciółką. Ważne, by odpoczynek sprawiał ci przyjemność. Staraj się też wysypiać, a jesli czujesz się zmęczona, zdrzemnij się w ciągu dnia.

Dieta – na zdrowie i urodę

W okresie klimakterium spada poziom estrogenów i zwalnia metabolizm. To dlatego kobiety często w tym wieku tyją i zmienia się ich sylwetka: zwykle tracą wcięcie w talii i nabierają tłuszczyku na brzuchu. Dobra dieta pomoże ci zachować zgrabną sylwetkę, korzystnie wpłynie też na samopoczucie. Zrezygnuj z kalorycznych przekąsek, odchudź nieco codzienne obiady. Jedz dużo warzyw i owoców – potrzebujesz witamin! Nie zapominaj o bogatych w wapń, chudych produktach mlecznych. Ogranicz kawę i alkohol, pij za to dużo zielonej herbaty, bogatej w przeciwutleniacze.

Sport i rekreacja – tego potrzebujesz

Ruch fantastycznie wpływa nie tlyko na sylwetkę, ale i na samopoczucie. Poza tym regularnie chodząc na fitness masz poczucie, że robisz coś dla siebie. Znajdź taką dyscypline, która sprawia ci przyjemność. Treningi to także okazja, by poznać nowych ludzi w różnym wieku, co działa bardzo doświeżająco. Uwaga: jesli wracasz do ćwiczeń po długiej przerwie, zacznij powoli, by nie nabawić sie kontuzji.

Nie daj się depresji

W okresie menopauzy jesteś bardziej narażona na depresję. Dbaj o to, co poprawia ci nastrój. Przyjaciele, spotkania towarzyskie, a nawet… randkla z mężem to wszystko co sprawia, że życie ma wspaniały smak. A może sprawisz sobie zwierzaka? Kosmaty pyszczek i merdający ogon zawsze sprawią, że się uśmiechniesz. I będziesz miała motywację do spacerów…

Brak komentarzyBez kategorii, O psychologii, emocjach i stresie, Pielęgnacja ciała, Z ćwiczeniami za pan brat Tags: , , , , , , ,

No comments


Name


Email (will not pubblished)


Website/URL