20 Lip
2011

Czy wiecie dlaczego ostatnio tak głośno jest o oleju z kryla? Nie dlatego, że kryl arktyczny jest dla nas egzotycznym skorupiakiem. Olej stał się sławny z chwilą gdy ogłoszono wyniki badań, z których wynika, że olej z kryla jest jednym z najlepszych, o ile nie najlepszym źródłem kwasów Omega 3. Co prawda kwasy te zawierają i niektóre rośliny (w dość dużych ilościach) i rybie tłuszcze, ale to kryl dysponuje kwasami najlepiej przyswajalnymi i najintensywniej oddziałującymi na nasze organizmy. Jego zalety sprowadzają się więc do intensywności oddziaływania, ale to oczywiście nie wszystko. Olej z kryla jest też cennym źródłem antyoksydantów, a jeden z nich zachowując zdolność do przenikania bariery krew – mózg co nadaje temu produktowi bardzo silne właściwości ochronne. Swoją przyswajalność kwasy tłuszczowe omega 3 zawarte w oleju z kryla zawdzięczają obecności fosfolipidów, które w oleju występują w niespotykanej nigdzie indziej ilości. Jednym z fosfolipidów jest cholina stymulująca pracę mózgu i będąca prekursorem jednego z najważniejszych neuroprzekaźników. Skład oleju z kryla jest tak bogaty, że trudno wymienić wszystkie obecne w nich związki, tym bardziej mija się to z celem, że niemal każdy z nich ma jakiś wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Przyjrzyjmy się raczej właściwościom samego oleju i spróbujmy odpowiedzieć na pytanie, czy warto wykorzystać go w suplementacji.

Jak działa olej z kryla?

Oddziałuje przede wszystkim na układ naczyniowo – sercowy. Już dawno stwierdzono, że obecność dobrze przyswajalnych kwasów Omega 3 w diecie warunkuje prawidłową pracę serca i naczyń krwionośnych. Kwasy te chronią nas przed szkodliwym wpływem tzw. złego cholesterolu wpływając jednocześnie pozytywnie na poziom cholesterolu dobrego. Olej z kryla wykazuje też udowodnione (to ważne!) działanie polegające na łagodzeniu przykrych objawów zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Dodatkowo redukuje też intensywność artretyzmu i chroni przed artretyzmem. Wspomniana wcześniej cholina (ale nie tylko ona) poprawia pracę mózgu i funkcjonowanie całego układu nerwowego co przekłada się na poprawę sprawności intelektualnej, zdolności do koncentracji oraz (pośrednio) do poprawy nastroju. Olej z kryla można też wykorzystać w celu uregulowania gospodarki glukozą. Pozytywnie wpływa na wątrobę i układ immunologiczny. Dodatkowo bardzo korzystnie oddziałuje na skórę i przynosi wiele wiele innych korzyści, których nie sposób wymienić – część z nich zresztą trudno zauważyć nawet stosując długotrwałą suplementację. Olej z kryla działa po prostu ochronnie – i na podstawie istniejących naukowych przesłanek w działanie to wcale nie jest trudno uwierzyć (sprawdź: kwasy Omega 3 – dawkowanie, suplementacja).

Jakie suplementy?

Trudno byłoby włączyć do diety samego kryla. To niewielki i niepozorny skorupiak, toteż jeśli uważamy, że warto wzbogacić dietę o olej z kryla najlepiej sięgnąć po suplementy i to (uwaga!) certyfikowane. W tym sensie, że odławianie kryla jest jednak ingerencją w środowisko, a nie wszystkie firmy dysponują odpowiednimi technikami (i technologiami). Mnie osobiście godnym zaufania suplementem wydaje się CardioRed Krill Oil produkcji Health Spark.

Brak komentarzyBez kategorii, O diecie, odżywianiu i odchudzaniu, Ogólnie o menopauzie i problemach z nią związanych, Zdrowe życie

No comments


Name


Email (will not pubblished)


Website/URL